سازمان جهانی دیدبان حقوق شیعیان، هدف قرار گرفتن نمازگزاران مسجد الزهرا سلام الله علیها را به شدت محکوم کرد

در پی حمله ی تروریستی گروه ها و جریان های افراطی به مسجد الزهرا سلام الله علیها واقع در منطقه ی «دشت برچی» غرب کابل، پایتخت کشور افغانستان، شماری از مردم بی دفاع شیعه که برای احیای شب های قدر در آن جا گرد آمده بودند، کشته و زخمی شدند.

در پی این اقدام وحشیانه وسفاکانه ی تروریست ها که از میان نمازگزاران ده ها کشته و زخمی بر جای گذاشت، سازمان جهانی دیدبان حقوق شیعیان (وابسته به بنیاد جهانی حضرت آیت الله العظمی شیرازی) بیانیه ای به شرح زیر صادر کرد:

خبر اسفبار و جانسوز عملیات تروریستی خونین را دریافتیم؛ جنایتی که به دست گروه های ظلمت پرستِ افراطی با انگیزه ی نفرت انگیزی و دشمنی کور صورت گرفته است و هیچ تفاوتی میان نژادها و پیروان ادیان و قومیت ها قائل نیستند.

در این بیانیه آمده است: بنا به گزارش های اولیه این ترورِ کور که فرد انتحاری خود را در میان جمعیت شیعیانِ نمازگزاران و برگزار کنندگان مراسم احیای شب های قدر در مسجد الزهرا سلام الله علیها منفجر کرد، چهار شهید و پنج مجروح بر جای گذاشت.

سازمان جهانی دیدبان حقوق شیعیان بر آن است که این جنایت ادامه ی راه و روش اندیشه و تفکر تکفیری برآمده از تفکر افراط گرایانه ای است که بدون در نظر گرفتن خرد و کلان و پیر و جوان و زن و مرد هرجا که مسلمانان شیعی مذهب را بیابند قتل عام کنند.

لذا این سازمان از دستگاه ها و مسئولان کشور افغانستان می خواهد به مسئولیت های قانونی خود پایبند باشند و برای حمایت از مسلمانان شیعی حداکثر توان و اقتدار خود را به کار ببرند و جریان های تروریستِ فعال و دخیل در کشتار و انفجارهای مکرر در حق شیعیان را تحت پیگرد قرار دهند.

دیگر مخاطب این سازمان، جامعه ی جهانی است که باید در از میان برداشتن خاستگاه تروریسم، جدی عمل کند و جریان و حامیان تروریسم را تحت تعقیب قرار دهد.

در پایان این بیانیه آمده است: سازمان جهانی دیدبان حقوق شیعیان برای قربانیان این حوادث رحمت الهی و برای بازماندگان آنان صبر و آرامش و برای مجروحان شفای عاجل مسئلت دارد.