اعتراض شدید یکی از شاهزادگان سعودی به ولیعهد جدید در مراسم بیعت + فیلم

در مراسم بیعت با ولیعهد جدید عربستان در کاخ صفا در مکه مکرمه، یکی از شاهزادگان سعودی وقتی در برابر ولیعهد قرار گرفت و به شدت به وی اعتراض کرد.

در تصاویری که از این مراسم طولانی که به صورت زنده از شبکه های مختلف وابسته به عربستان، از جمله العربیه، الحدث و الاخباریه پخش می شد، مشاهده می‌شود یکی از شاهزادگان که در صف بیعت کنندگان با محمد بن سلمان بود، پس از آنکه با ولیعهد جوان روبرو می شود، به شدت به او اعتراض می‌کند و در ادامه یکی از محافظان ولیعهد او را از صحنه دور می‌کند.

از سرنوشت شاهزاده معترض بعد از مراسم بیعت گزارشی دریافت نشده است.

در پی انتشار این ویدئو، منابع سعودی مدعی شدند این فرد قصد داشته شعری در ستایش بن سلمان بخواند، اما به دلیل کمبود وقت، او را بیرون کرده‌اند!

مراسم بیعت با محمد بن سلمان فرزند شاه عربستان و ولیعهد جدید شامگاه چهارشنبه در مکه مکرمه برگزار شد.

مفتی اعظم عربستان، مقام‌ها و شخصیت‌های محلی و شاهزادگان این کشور در این مراسم با وی بیعت کردند. این مراسم در قصر صفا واقع در مکه مکرمه برگزار شد.

پیشتر رسانه‌های سعودی از بیعت محمد بن نایف ولیعهد مخلوع عربستان با محمد بن سلمان ولیعهد جدید این کشور خبر دادند.

یادآور می شود سلمان بن عبدالعزیز شاه عربستان دیروز در فرمانی محمد بن نایف را از ولایتعهدی برکنار و محمد بن سلمان ۳۱ ساله را به عنوان ولیعهد تعیین کرد.

شاه عربستان همچنین با برکناری محمد بن نایف از همه مسؤولیتهایش از جمله ریاست شورای وزیران و وزارت کشور، عبدالعزیز بن سعود را به عنوان وزیر کشور جدید معرفی کرد.

طبق حکم شاه سعودی، پسرش علاوه بر پست جدید، همچنان عهده دار وزارت دفاع خواهد بود.

سلمان همچنین اعلام کرد که مراسم بیعت با پسرش به عنوان ولیعهد جدید، چهارشنبه شب در مکه انجام می شود.

بندر بن فیصل بن بندر بن عبدالعزیز هم بر اساس حکم شاه سعودی، به عنوان معاون رئیس سازمان اطلاعات تعیین شد.

شاه سعودی عبدالعزیز بن سعود بن نایف را نیز به عنوان وزیر کشور تعیین کرد.

خبرگزاری رسمی عربستان برای توجیه این ماجرا مدعی شد ۳۱ نفر از ۳۴ عضو کمیته بیعت، محمد بن سلمان را به عنوان ولیعهد تعیین کردند!