زیر گرفتن عابران در مقابل مسجدی در لندن؛ یک کشته، ۱۰ زخمی

پلیس بریتانیا با اعلام این که تمامی قربانیان حادثه زیرگیری در پایتخت این کشور مسلمان هستند، تاکید کرد که این حادثه را یک عملیات تروریستی می دانند.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان شیعه به نقل از رسانه های خبری جهان عرب، فرماندهان پلیس بریتانیا پیش از ظهر امروز (دوشنبه) در یک کنفرانس خبری در شهر لندن، پایتخت این کشور اعلام کردند که حادثه زیر گرفتن مردم با خودرو در نزدیکی مسجد منطقه «فینزبری پارک» در شمال شهر، در مجموع یک کشته و ده زخمی بر جای گذاشته و همه آنها نیز مسلمان هستند.

بر اساس این گزارش، فرماندهان پلیس بریتانیا با اعلام این که حمله به مسلمانان در شمال لندن کار یک نفر بوده که بازداشت شده و افراد مظنون دیگری وجود ندارند، تاکید کرد که نمازگزاران در بازداشت عامل این حمله به نیروهای پلیس کمک کردند.

پلیس بریتانیا ضمن تاکید بر این که حادثه اخیر زیر گرفتن مردم با خودرو، حمله به شهر لندن و ساکنان آن و همچنین تمامی شهروندان این کشور به شمار می آید، اعلام کرد که این حادثه را یک عملیات تروریستی می دانند چرا که از تمامی ویژگی های چنین عملیاتی برخوردار است.

فرماندهان پلیس بریتانیا با اذعان به این که در شهر لندن با چالش های زیادی دست و پنجه نرم می کنند و برای رویارویی با آنها نیز تمام تلاش خود را به کار می گیرند، از استقرار نیروهای پلیس بیشتری در این شهر به ویژه برای تامین امنیت مساجد خبر دادند.