کشته و زخمی در حمله انتحاری به یک مسجد شیعیان در کابل

مسئولان افغان از وقوع انفجار تروریستی در یک مسجد شیعیان در پایتخت افغانستان و کشته و زخمی شدن شماری از افراد خبر دادند.

به گزارش رسانه های خبری جهان عرب، مسئولان آگاه در افغانستان اعلام کردند که در ادامه حملات خونین در شهر کابل، پایتخت این کشور در ماه مبارک رمضان، یکی از مساجد شیعیان در این شهر هدف انفجار تروریستی قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، «نجیب دانش»، سخنگوی وزارت کشور افغانستان در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی توییتر در این باره نوشت که حمله تروریستی مسجد «الزهرا» در غرب کابل را هدف قرار داده و نیروهای ویژه پلیس نیز به محل وقوع حادثه اعزام شدند.

در حالی که برخی منابع آگاه اعلام کردند که یک عامل انتحاری خود را در مسجد مذکور منفجر کرده، سخنگوی وزارت کشور افغانستان نیز تاکید کرد که این حمله تروریستی تلفات انسانی در پی داشته است.

در حالی که شماری زیادی از اهالی کابل برای مراسم احیای شب قدر راهی مساجد این شهر از جمله مسجد الزهرا شده اند، خبرنگار شبکه خبری الجزیره قطر در افغانستان از کشته شدن دست کم شش نفر و زخمی شدن ۱۰ نفر دیگر در نتیجه حمله انتحاری به این مسجد خبر داد.

رسانه های خبری افغانستان نیز با تایید وقوع انفجار تروریستی در مسجد الزهرا در منطقه «دشت برچی» حوزه ششم امنیتی شهر کابل نزدیک ساعت ۲۱ به وقت محلی، از شاهدان عینی نقل کردند که صدای تیراندازی نیز در محل وقوع انفجار شنیده شده است.

این رسانه ها همچنین از حمله سه عامل انتحاری به مسجد الزهرا خبر داده و اعلام کردند که درگیری میان آنها و نیروهای امنیتی روی داده است.

بنا بر گزارش رسانه های خبری افغانستان، عوامل انتحاری قصد ورود به مسجد الزهرا را داشتند با این حال نیروهای امنیتی تلاش کردند از این مسئله جلوگیری کنند در نتیجه یکی از آنها خودش را در دروازه ورودی مسجد منفجر کرده، یکی دیگر به دست نیروهای امنیتی از پای درآمد در حالی که گفته می شود تروریست باقی مانده وارد مسجد شده و در محاصره کامل به سر می برد.