راز زنده ماندن ساکنان مسلمان برج گرنفل

به دنبال اعلام آتش‌سوزی در برج مسلمان‌نشین گرنفل لندن در سحرگاه چهارشنبه، دویست آتش‌نشان به محل اعزام شدند. برج ۲۷ طبقه گرنفل در شعله‌های آتش می‌سوخت و آتش‌نشانان تلاش می‌کردند جان ساکنان محبوس در آتش را نجات دهند.
 
با توجه به گستردگی حریق، این حادثه تلفات آنچنانی نداشت و برخی رسانه‌ها از جمله اکسپرس لندن بر این باورند که بیدار بودن ساکنان برج در شب نوزدهم ماه رمضان برای برگزاری مراسم عبادی این شب و خوردن وعده سحری دلیل آن بوده است. یکی از ساکنان محلی می‌گوید “می‌توان گفت از تمام ملیت‌ها و از هر مذهبی در اینجا زندگی می‌کنند اما بیشتر مردم این محله مسلمان هستندو اغلب یکدیگر را می‌شناسند”.
 
او همچنین می‌گوید “در ساعتی که حریق اتفاق افتاد اکثر ساکنان برج بیدار و مشغول برگزاری مراسم مخصوص ماه رمضان بودند. مسلمانان در شب‌های رمضان برای خوردن سحری و عبادت بیدار هستند. ساکنان برج اغلب یکدیگر را می‌شناسند و زندگی آرامی در کنار هم دارند”. پس از اعلام آتش‌سوزی، تمام مراکر خدماتی و اورژانسی به محل اعزام شدند تا جان محیوس‌شدگان را نجات دهند. بنابر اعلام منابع رسمی در پی این حادثه ۱۲ نفر کشته و حدود ۷۰ نفر زخمی شدند.