زخمی شدن شماری از شیعیان العوامیه به ضرب گلوله تک تیراندازهای سعودی

۳۱ یک نفر از جمله شماری زن و کودک در تیراندازی نظامیان رژیم سعودی در منطقه شیعه نشین العوامیه در شرق عربستان زخمی شدند.

منابع محلی گفتند یگان‌های تک تیرانداز سعودی به سوی شهروندان در خانه‌هایشان و هنگام حرکت در العوامیه با پای پیاده یا با خودرو ، تیراندازی کردند.

این منابع گفتند حال برخی زخمی‌ها وخیم گزارش شده است که به بیمارستان مرکزی قطیف و بیمارستان‌های دیگر در خارج از عوامیه منتقل شده اند.

همه این ۳۱ نفر در اطراف محله تاریخی المسور و نزدیک مرکز نیروهای اضطراری در مرکز العوامیه و در مرکز محله‌های مسکونی زخمی شده‌اند.

منطقه شیعه نشین العوامیه در شرق عربستان از یک ماه پیش تحت محاصره نیروهای امنیتی سعودی است. نظامیان سعودی موانع زیادی را در معابر عمومی برای ایجاد محدودیت در زندگی روزمره ساکنان این منطقه برقرار کرده است و شهروندان این منطقه، همچنان در شرایط انسانی نامساعدی به سر می‌برند.

اقدامات غیرانسانی نیروهای امنیتی و ارتش سعودی در منطقه المسوره در العوامیه موجب شده است تا شهروندان این منطقه با مشکلات زیادی روبرو شوند و این در حالی است که این محاصره و نیز اقدامات شدید امنیتی در این شهر از سوی نیروهای سعودی همچنان ادامه دارد.

تیراندازی شدید، حمله خمپاره‌ای به مناطق گوناگون این منطقه، آسیب رساندن به اموال شهروندان، بستن تمامی گذرگاه‌های عمومی این شهر و فشار بر شهروندان این شهر از جمله اقدامات ضد حقوق بشری عربستان سعودی در العوامیه است.

رژیم سعودی از زمان یورش نظامی خود به العوامیه بر فراز ساختمان‌ها تک تیراندازهایش را مستقر کرد و تیم تک تیرانداز اهالی را هدف قرار دادند. دستکم چهار نفر از شیعیان این منطقه در حملات نظامیان رژیم سعودی به شهادت رسیده‌اند.