کشته و زخمی شدن ۵۸ عراقی در حمله ناکام به الشرقاط

فرماندار یکی از شهرستان های شمال عراق از هلاکت ده ها تروریست و کشته و زخمی شدن ده ها تن دیگر در حمله ناکام داعش به این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان شیعه به نقل از پایگاه خبری السومریه نیوز عراق، «علی الدودح»، فرماندار شهرستان «الشرقاط» در شمال غرب استان صلاح الدین در شمال این کشور بعد از ظهر امروز (شنبه) اعلام کرد که بامداد امروز عناصر مسلح گروهک تروریستی داعش دست به یک عملیات گسترده زده و از چند محور مختلف به این شهرستان حمله کردند.

بر اساس این گزارش، فرماندار الشرقاط با اعلام این که عملیات کنونی داعش بزرگ ترین حمله به این شهرستان از زمان آزادسازی آن به شمار می آید، تاکید کرد که نیروهای امنیتی از پلیس و ارتش گرفته تا بسیج مردمی و بسیج عشایری با پشتیبانی نیروی هوایی ارتش، نقشه این گروهک تروریستی برای اشغال دوباره شهرستان را ناکام گذاشته و نزدیک به ۶۰ عنصر را نیز از پای درآوردند.

به گفته الدودح، در جریان حمله داعش به الشرقاط که وضعیت امنیتی آنها هم اکنون تحت کنترل است، همچنین ۲۰ غیر نظامی که بیشتر آنها زن بودند و دو نیروی امنیتی جان خود را از دست دادند و ۳۶ غیر نظامی دیگر نیز زخمی شدند جایی که شماری از عناصر انتحاری خود را در میان خانواده های عراقی منفجر کردند.