حمله عربستان سعودی‌ به مرکز درمانی مبتلایان به وبا در یمن

یک منبع امنیتی یمنی در گفت وگو با شبکه تلویزیونی المسیره گفت: ۱۳۶ افسر و نظامی سودانی در جریان نبردهای ماه مه گذشته در صحرای “میدی” در استان حجه یمن کشته و ۲۴۴ نفر دیگر زخمی شدند.

در همین حال، واحد توپخانه ارتش و کمیته های مردمی یمن شنبه شب محل های تجمع مزدوران سعودی در بخش میدی در استان حجه یمن را گلوله باران کردند.

یک مزدور سعودی نیز شنبه شب در عملیات تک تیراندازی نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن در منطقه نجران عربستان کشته شد.

واحد توپخانه ارتش و کمیته های مردمی یمن نیز محل های تجمع ارتش سعودی در منطقه نجران را گلوله باران کردند.

محل های تجمع ارتش سعودی در منطقه عسیر در خاک عربستان نیز شاهد حمله توپخانه ای ارتش و کمیته های مردمی یمن و کشته و زخمی شدن شماری از نیروهای سعودی بود.

حمله ارتش سعودی به مرکز درمانی مبتلایان به وبا

جنگنده های متجاوز سعودی به یک مرکز درمان مبتلایان به بیماری وبا در استان صعده حمله کردند که به زخمی شدن شماری از بیماریان، تخریب این مرکز درمانی و توقف کامل فعالیت آن منجر شد.

دفتر بهداشت استان صعده در بیانیه‌ای اعلام کرد: جنگنده های متجاوز شنبه شب به مرکز درمانی قحزه حمله کردند که مملو از بیماران بود.

این بیانیه افزود: در این حمله شماری از بیماران و بستگان آنها زخمی شدند و به ساختمان و تجهیزات پزشکی آسیب فراوانی وارد شد و این مرکز به طور کامل از ادامه فعالیت بازماند.

براساس این بیانیه، بیماران به سرعت به مراکز دیگر درمانی منتقل شدند.

سازمان بهداشت جهانی از شیوع بیماری وبا در سایه تداوم تجاوزگری همه جانبه سعودیها علیه یمن و شمار قابل ملاحظه مبتلایان به آن خبر داده است.

ائتلاف تحت فرماندهی سعودی از سه سال پیش حمله به یمن را آغاز کرد که باعث کشته و زخمی شدن هزاران غیرنظامی، انهدام تاسیسات زیربنایی بویژه تاسیسات آب و برق و مراکز درمانی و آوارگی میلیون ها یمنی و بروز قحطی شده است.