سازمان جهانی دیدبان حقوق شیعیان : رژیم بحرین مسئول حفاظت از جان آیت الله شیخ عیسی قاسم و همراهانش است

در پی یورش نیروهای امنیتی بحرین به خانه ی آیت الله شیخ عیسی قاسم، سازمان جهانی دیدبان حقوق شیعیان با صدور بیانیه ای اقدامات حاکمیت بحرین بر ضد معترضان شیعی را به شدت محکوم کرد و مسئولیت حفظ جان عالم شیعی آیت الله شیخ عیسی قاسم را متوجه رژیم بحرین دانست.

در این بیانیه آمده است: سازمان جهانی دیدبان حقوق شیعیان از رخدادهای جاری در شهر «درازِ» بحرین و پیامدهای ناشیِ از عملیات سرکوب و شکنجه که از سوی دستگاه امنیتی و نظامی نسبت به تحصن کنندگان برابر خانه ی آیت الله شیخ عیسی قاسم اعمال می شود اطلاع یافت.

گزارش ها تأکید دارند که حمله ی نیروهای امنیتی و نظامی به محل تحصن، با استفاده از سلاح های ممنوع شده بر ضد شهروندان بی دفاع، پنجاه کشته و زخمی بر جای گذاشته است.

بنابراین، رفتارهای سرکوبگرانه و خشونت بار رژیم حاکم بر بحرین در واقع نادیده گرفتن حقوق مدنی اکثر ملت بحرین و اقدامی مأیوسانه برای ترساندن ملت است. رژیم به بهانه های واهی و دستاویزهایِ پوچ و نابخردانه اما هدفمند، می خواهد اراده ی ملت را بی اثر کند و اهداف خود را تحقق بخشد.

در ادامه ی این بیانیه آمده است: سازمان جهانی دیدبان حقوق شیعیان نسبت به روشی که رژیم بحرین در پیش گرفته است و رفتار مستبدانه ای که در تعامل با اکثریت شیعه مذهب بحرین دارد و پیامدهای آن به شدت هشدار می دهد و بر ضرورت تعامل عادلانه با ملت بحرین تأکید می کند؛ ملتی که بیش از شش سال پیاپی از سرکوب این رژیم سخت در رنج است، زیرا رژیم حاکم به جای رفع مشکلات زیر بناییِ موجود، راه فرار به جلو را برگزیده است.

این سازمان از جامعه ی جهانی و سازمان های حقوق بشری در جای جای جهان می خواهد خشونت ورزی نظامیان بحرین را نسبت به مردم بی دفاع محکوم کنند.

در پایان این بیانیه تأکید شده است که حاکمان بحرین مسئول حفظ سلامت و کرامت آیت الله شیخ عیسی قاسم هستند و باید از تعرض به ایشان ـ که برای ملت بحرین و دیگر ملت های مسلمان نمادی میهنی و دینی است ـ پرهیز کنند.