حمله نیروهای آل خلیفه به کفن پوشان بحرینی

نیروهای رژیم حاکم در بحرین به شهروندان متحصن در نزدیکی منزل رهبر معنوی شیعیان این کشور حمله کردند تا به زعم خود امنیت و نظم عمومی را برقرار کنتد.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان شیعه به نقل از رسانه های خبری جهان عرب، نیروهای امنیتی بحرین صبح امروز (سه شنبه) با پشتیبانی خودروهای زرهی و بالگردهای نظامی به شهروندان متحصن در نزدیکی منزل آیت الله «عیسی قاسم»، روحانی برجسته شیعه در روستای «الدراز» در شمال غرب این کشور حمله کردند.

بر اساس این گزارش، به دنبال حمله نیروهای آل خلیفه به روستای الدراز از چندین محور مختلف، درگیری میان آنها و افراد متحصن روی داده جایی که نیروهای امنیتی با بمب های گاز اشک آور و تفنگ ساچمه زنی شهروندان غیر نظامی را هدف قرار داده و شماری از آنها را زخمی کردند در حالی که شمار زیادی از غیر نظامیان نیز با پوشیدن کفن در تلاش هستند تا از پیشروی خودروهای زرهی جلوگیری کنند.

در حالی که درگیری میان نیروهای آل خلیفه و شهروندان غیر نظامی در الدراز همچنان ادامه دارد، بالگردهای نظامی نیز در حومه منزل آیت الله قاسم در ارتفاع کم در حال پرواز هستند.

در همین حال، برخی رسانه ها شمار زخمی های حمله نیروهای آل خلیفه به غیر نظامیان در تلاش برای جلوگیری از نزدیک شدن آنها به منزل آی الله قاسم را ده ها تن اعلام کرده و از وخامت وضعیت دست کم پنج تن از زخمی ها خبر دادند.

این در حالی است که پیش از آغاز حمله نیروهای آل خلیفه به الدراز، وزارت کشور بحرین در صفحه رسمی خود در شبکه اجتماعی توییتر مدعی شد که یک عملیات امنیتی از صبح امروز در این روستا و با هدف «برقراری امنیت و نظم عمومی در این منطقه که به پناهگاه افراد تحت پیگرد امنیتی و فراری از عدالت تبدیل شده» را آغاز کرده است.