رژیم سعودی مضیف حضرت زهرا(س) را در العوامیه تخریب کرد

نیروهای امنیتی رژیم سعودی در ادامه یورش خود به شهر شیعه نشین العوامیه در شرق این کشور، مضیف حضرت زهرا(س) را با لودر تخریب کردند.

مضیف حضرت زهرا(س) در محله الجارودیه الجبل العوامیه در اعیاد و مراسم مذهبی میزبان شیعیان و محبان اهل‌بیت(ع) در این منطقه بوده است.

یورش نظامیان سعودی به العوامیه به دنبال شدت گرفتن حملات آنها علیه اهالی و مردم بی دفاع این منطقه شیعه نشین که در شرق عربستان واقع شده، وارد دومین هفته خود شده است.

طی این دو هفته دستکم پنج تن از مردم این منطقه به ضرب گلوله نظامیان سعودی به شهادت رسیده‌اند.

نیروهای امنیتی و نظامی سعودی با توسل به اسلحه، ساکنان برخی از ساختمان ها را وادار کردند تا خانه و کاشانه خود را ترک کنند و سپس دسته تک تیراندازهای خود را بر پشت بام ها مستقر کردند.

ده‌ها تانک و زره پوش و خودرو نظامی و بلدوزر نیز جهت انهدام خانه‌های مردم این شهرک در گذرگاه‌های ورودی العوامیه مستقر شده‌اند و ساکنان العوامیه را در محاصره خود گرفته‌اند.

سعودی‌ها به بهانه بازسازی محله تاریخی المسوره قصد دارند تا ضمن خارج کردن مردم این منطقه از منازل خود، تمامی خانه‌ها و تاسیسات و حتی بافت تاریخی این شهرک را تخریب کنند.

مقامات سعودی از ابتدای یورش نظامی نیروهای خود در چهارشنبه هفته پیش به شهرک العوامیه، اداره آتش نشانی و امداد و نجات را تعطیل کردند و نیروهای سعودی علیه مردمی که می‌خواستند در خانه و کاشانه خود باقی بمانند، از انواع تسلیحات استفاده کردند.

نیروهای سعودی از بمب‌های آتش زا علیه خانه‌های مسکونی استفاده کردند و آتش خانه‌ها و خودروهای شخصی آتش گرفته شب تاریک العوامیه را روشن کرده است.

شهرک العوامیه زادگاه شهید آیت الله نمر النمر در استان شیعه نشین و نفت خیز القطیف در شرق عربستان واقع است و شیعیان عربستان از همه امکانات و خدمات عمومی محروم نگه داشته شده‌اند، با آنکه بخش عمده نفت و گاز عربستان در منطقه شرق این کشور واقع شده است.