حمله جنگندۀ ائتلاف آمریکایی به نیروهای وفادار به اسد

یک فروند هواپیمای جنگی ائتلاف ضدداعش به رهبری آمریکا روز پنجشنبه گروهی از نیروهای مسلح وفادار به بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه را در مرزهای جنوبی این کشور هدف قرار داد.

گفته می شود که این حمله پس از آن که آمریکا با موشک های کروز یک پایگاه هوایی ارتش سوریه را هدف قرار داد اولین حمله در نوع خود به نیروهای مسلح وفادار به بشار اسد می باشد.

یکی از فرمانده هان مخالفان مسلح در سوریه گفته است که این حمله ای تهاجمی و هشدار آمیز بود و هدف از آن هرچند به انهدام یک تانک انجامید، کشتار نیروهای مسلح وفادار به دولت بشار اسد نبوده است.

ائتلاف ضدداعش به رهبری آمریکا اعلام کرده است که این حمله هشدار به خاطر پیشروی نیروهای وفادار به بشار اسد به سوی یک پایگاه در مرز سوریه با عراق و اردن بوده است که در آن نیروهای ویژه آمریکایی مخالفان مسلح موسوم به ارتش آزاد سوریه را آموزش نظامی می دهند.

جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا پنجشنبه در واکنش به این حمله تاکید کرد که آمریکا در پی افزایش نقش خود در جنگ داخلی سوریه نیست و تنها هدفش، حراست و حفاظت از نیروهای آمریکایی است.

همزمان و به گزارش گروه ناظر بر حقوق بشر سوریه، مستقر در لندن بر اثر آخرین حمله داعش به روستاهای تحت کنترل نیروهای دولتی و وفادار به بشار اسد در استان حما در سوریه بیش از ۵۰ نفر کشته شده اند.