کشف یک گور جمعی در شرق تکریت

منابع پلیس عراق در استان صلاح الدین اعلام کردند نیروهای امنیتی یک گور جمعی را در منطقه سلیمان بیک در شرق تکریت در استان صلاح الدین کشف کردند.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان شیعه به نقل از السومریه نیوز از بغداد، نیروهای امنیتی مشترک ارتش عراق و نیروهای پیشمرگه کرد این گور جمعی را در منطقه سلیمان بیک در ۹۰کیلومتری شرق تکریت کشف کردند.

این منابع افزودند در این گور جمعی ۲۴جسد از جمله جسدهای رانندگان کامیون که پنج ماه پیش به دست تروریستهای دولت اسلامی در عراق و شام (داعش) ‌در سلیمان بیک ربوده شده بودند، ‌ وجود دارد.

بر روی این جسد‌ها آثار گلوله مشاهده می‌شود.

این منابع تاکید کردند جسد‌ها پس از پاکسازی منطقه کشف شدند و هویت آنان معلوم شد چراکه برروی هر جسد هویت وی نیز قرار داشت و اغلب آن‌ها از استانهای جنوبی عراق بودند.

همچنان در اغلب مناطق استان صلاح الدین عملیات پاکسازی از وجود تروریست‌ها ادامه دارد.

از سوی دیگر یکی از سران عشیره البوعجیل در استان صلاح الدین عراق، دست داشتن بعضی عشیره‌های این استان در کشتار صد‌ها نفر در پایگاه اسپایکر را تکذیب کرد.

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، عبدذیاب العجیلی اظهارات سرلشکر قاسم عطا سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق که بعضی عشیره‌های استان صلاح الدین را به دست داشتن در اعدام‌ها در پایگاه اسپایکر متهم کرده بود، محکوم کرد.

العجیلی گفت: عشیره‌های تکریت هر نوع قتل مجرمانه در عراق را از سوی هر طرفی باشد، محکوم می‌کنند. عشیره‌های تکریت دروغ‌ها و اتهامات مربوط به کشتار اسپایکر را رد می‌کنند. عشیره‌های صلاح الدین به انتقال شماری از نیروهای پایگاه اسپایکر به مکان امن کمک کردند.