تشکیل کمپین حمایت از معلم اسلام‌ستیز آمریکایی

یک معلّم مسیحی کاتولیک برخلاف قوانین مدرسه «بلسد تیرینیتی کاتولیک اِسکول»، اقدام به تدریس مطالبی توهین آمیز علیه اسلام از کتاب یک نویسنده اسلام ستیز نمود.

وی با استفاده از کتاب یک نویسنده مسیحی و اسلام ستیز، مطالبی را علیه اسلام در کلاسی که برای معرفی اسلام برگزار شده بود، بیان کرد.

با انتشار خبر تدریس این کتاب و تبلیغ علیه دین مبین اسلام، توسط یک معلّم مسیحی، احساسات دینی بسیاری از مسلمانان مقیم شهر “اوکال” در ایالت فلوریدا آمریکا، جریحه دار شد.

مدیران این مدرسه در واکنش به این اقدام اسلام ستیزانه، این معلم را اخراج و با انتشار بیانیه ای از تمام مسلمانان عذرخواهی کردند.

در قسمتی از بیانیه این مدرسه، آمده است: معلمین موظف هستند در کلاس های خود از متونی برای تدریس استفاده کنند که بر اساس قوانین و مقررات کلیسای کاتولیک باشد و در قوانین این کلیسا تاکید شده است که متونی که به دیگر ادیان از جمله اسلام توهین می کنند، نباید مورد استفاده مدراس قرار گیرد.

حال برخی از والدین نژادپرست و تندرو، با تشکیل کمپینی حمایت خود را از این معلّم تندرو اعلام کرده و از مسئولین مدرسه خواسته اند تا این معلم به کار بازگردد.

گفتنی است با انتخاب دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا و اظهارات و تصمیمات ضد اسلامی که وی اتخاذ کرده، اسلام هراسی نیز در این کشور رشد نگران کننده ای داشته است.