انتقاد «سازمان جهانى دیده بان حقوق شیعیان» از ادامه سیاست سرکوب و انتقام علیه شیعیان «العوامیه» عربستان

«سازمان جهانی دیده بان حقوق شیعیان»  (شیعه رایتس واچ)، طی بیانیه ای از اعمال سیاست انتقام توسط مقامات عربستان سعودی علیه اهالی و شیعیان شهر «العوامیه» انتقاد کرد.

در روزهای گذشته ، شاهد اوضاع نابسامان و بغرنج اهالی شهر شیعه نشین العوامیه عربستان هستیم.

در این بیانیه افزوده است: نیروهای امنیتی عربستان سعودی، در حملات برنامه ریزی شده اخیر،  با خودروهای زرهی این شهر را محاصره و اقدام به شلیک گلوله به سمت مردم و خانه های آن ها کردند ، که در این بین، ده ها نفر از اهالی العوامیه زخمی و شهید شدند، و به اموال عمومی و خانه های مسکونی نیز خساراتی وارد آمد.

این سازمان اعمال سرکوب گرایانه و قتل و بازداشت های بی دلیل نیروهای سعودی، در حق غیر نظامیان شیعه را محکوم می کند و به حکومت عربستان هشدار مى دهد این رفتارها عواقبی وخیم  برای آنان در پی خواهد داشت.

سازمان جهانی شیعه رایتس واچ، در بیانیه خود از مقامات سعودی خواست دست از ادامه هتک حرمت ها بردارند، چرا که این اعمال مغایر با قوانین بین الملل و حقوق بشر در جهان به شمار می رود.

این سازمان در پایان بیانیه خود از سازمان ملل متحد و سازمان های حقوق بشری خواست برای توقف این اعمال غیر انسانی و انتقام جویانه علیه غیر نظامیان شیعه العوامیه؛ اقدامی فوری انجام دهند.