بی احترامی یک معلم آمریکایی به حجاب دانش آموز هشت ساله خود

در مدرسه ای در شهر “بنینگتون” ایالت “ورمونت” آمریکا، در پی بی احترامی یک معلم آمریکایی به حجاب دانش آموز هشت ساله خود و کشیدن حجاب از سر او، مسئولین آموزش این مدرسه، اقدام به اخراج معلم و تعلیق وی از کار کردند.

این اقدام غیرانسانی معلم که باعث آسیب رسیدن به چشم این دختر بچه مسلمان شد، سبب شد تا مسئولین آموزشی این مدرسه، وی را اخراج نمایند. پزشکان بیمارستان «جیکوبی» با ابراز تأسف از وقوع این اقدام نژادپرستانه گفتند: خوشبختانه آسیب دیدگی چشم این دانش آموز جدی نیست و به قرنیه چشم او آسیبی نرسیده است.

معلم اخراج شده در گفتگو با مقامات پلیس اظهار داشت: در هنگام ورود به کلاس مشاهده کردم که این دانش‌آموز بدون اجازه روی صندلی معلم نشسته است و من نیز او را از جای خود بلند کردم.

این درحالی است که مسئولان مدرسه اعلام کردند که این معلم ۳۱ ساله آمریکایی، با خشونت دانش آموز هشت ساله خود را از جای خود بلند کرد و با کشیدن حجاب او از سرش، منجر به وارد شدن آسیب به چشم این دختر بچه شد.

سخنگوی اداره آموزشی شهر بنینگتون نیز با محکوم کردن این اقدام، از اخراج و تعلیق کار این معلم خاطی خبر داد و گفت: شغل آموزگاری اقتضای این را دارد که فرد بسیار صبور باشد و با رفتار و منش خود شاگردان خود را تربیت نماید، بنابراین انتظار می رود دیگر شاهد چنین برخوردهای زننده ای از سوی معلمین نباشیم و ایشان در برخوردهای خود، با صبر و اخلاق بهتری رفتار نماید.