رد کردن درخواست فرزندخواندگی والدین مسلمان را به دلیل دین و مذهب‌شان

ایالت تگزاس در آمریکا به زودی قانونی تصویب می‌کند که طی آن آژانس‌های کودکان بی‌سرپرست با بودجه دولتی و خصوصی اجازه خواهند داشت درخواست‌های فرزندخواندگی خانواده‌های مسلمان را تنها به دلیل دین و مذهب‌شان رد کنند. شایان ذکر است، زوج‌های میان ادیانی، یهودی و مجرد نیز شامل این ممنوعیت خواهند شد. پنج ایالت دیگر نیز قوانین مشابهی به تصویب رسانده‌اند.

این قوانین در نهایت برای پشتیبانی و حمایت از  موسسات و سازمان‌های کودکان بی‌سرپرست ایجاد می‌شوند که درخواست‌های فرزندخواندگی والدین مسلمان را به دلیل دین و نژادشان رد می‌کنند.

مدیر حقوق مدنی شورای روابط اسلامی آمریکایی -نیکیا ناتاله- در فورث ورث دالاس درباره این قانون گفت: این لایحه درنظر دارد با استفاده از پول مالیات دهندگان، تبعیض و نژادپرستی را قانونی کرده و آسیب پذیرترین اعضای جامعه یعنی کودکان را در معرض خطر قرار دهد. هدف آنان برای فرزندخواندگی کودکان باید پیدا کردن یک خانواده باثبات و دوست‌داشتنی برای آن‌ها باشد نه تمرکز روی دین و مذهب افراد.

وی افزود: این لایحه اگر به تصویب برسد به آژانس‌های کودکان بی‌سرپرست اجازه می‌دهد که با دریافت بودجه دولتی، درخواست‌های والدین مناسب را تنها به دلیل دین و مذهب‌شان رد کرده و هزاران کودک بی‌سرپرست و یتیم را بیش از پیش در سیستم یتیم‌خانه‌ها باقی گذارند. این نه تنها ظلم و بی‌عدالتی در حق والدین مسلمان و واجد شرایط می‌باشد، بلکه ستمی بزرگ در حق کودکان بی‌سرپرست و یتیمان بی‌گناه نیز می‌باشد

مخالفان تصویب این لایحه با فرستادن پست‌های اینترنتی به جیمز فرانک -نماینده جمهوری‌خواه مجلس آمریکا و بانی این طرح- عدم تصویب این لایحه را در مجلس آمریکا خواستار شدند.