انتشار گزارش انجمن ارتباطات اسلامی آمریکایی در مورد اسلام هراسی

انجمن ارتباطات اسلامی آمریکایی در گزارشی که روز (سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه) منتشر کرد، از افزایش حوادث مرتبط با تعصبات ضد اسلامی و اسلام هراسی در آمریکا در سال ۲۰۱۶ میلادی خبر داد.

بر اساس این خبر، تعداد حوادث ثبت شده مبتنی بر تعصبات ضد اسلامی سال ۲۰۱۶، دو هزار و ۲۱۳ مورد گزارش شده که این امر به معنای افزایش ۵۷ درصدی تعداد این حوادث در مقایسه با هزار و ۴۰۹ موردی است که در سال ۲۰۱۵ به ثبت رسیده است.

از طرف دیگر، اسلام هراسی و اسلام ستیزی در آمریکا از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۵ میلادی نیز شاهد افزایش پنج درصدی بوده است.

بر این اساس، درحالیکه انجمن ارتباطات اسلامی آمریکایی شاهد افزایش تعصبات ضد اسلامی در آمریکا پیش از روی کار آمدن دولت «دونالد ترامپ» بوده است، اما با این حال در گزارش خود از افزایش غرض ورزی علیه مسلمانان در آمریکا خبر داده است و آن معلول تمرکز ترامپ روی گروه های افراطی همچون داعش و لفاظی های رئیس جمهور آمریکا علیه مهاجران در این کشور تحلیل کرده است.

در این خبر آمده است که حدود ۳۰ مسجد در اقصا نقاط آمریکا، پس از روی کار آمدن ترامپ نامه های تهدید آمیز دریافت کرده اند که این آمار نیز با پیش از قدرت گرفتن ترامپ، قابل مقایسه نیست.

در ادامه این گزارش با اشاره به مواردی از جمله ارسال نامه تهدید آمیز به قدیمی ترین مسجد در «رودآیلند» و به آتش کشیدن مساجدی در «فلوریدا» و «تگزاس»، به نقل از مدیر بخش شورای روابط اسلامی آمریکایی در زمینه نظارت و مبارزه با اسلام هراسی نوشته شده است که اسلام هراسی و اسلام ستیزی در آمریکا به اوج خود، پس از وقوع حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر رسیده است.

شایان ذکر است، حمله به مسلمانان و نیز نژادپرستی علیه آنان در آمریکا شامل طیف گسترده ای از اقدامات از جمله تهاجم و آزارهای خیابانی، تبعیض در استخدام می شود.

گزارش اخیر شورای روابط اسلامی آمریکایی همچنین شامل افزایش جنایت های ناشی از تنفر علیه مسلمانان در سال ۲۰۱۶ میلادی می شود که۲۶۰ مورد گزارش در این باره به ثبت رسیده است که این تعداد، به معنای افزایش ۴۴ درصددی از ۱۴۰ جنایت در سال ۲۰۱۵ است.