لشکرکشی نظامی ترکیه به ادلب سوریه

منابع سوری از ورود نظامیان ترکیه به شهر ادلب که در اشغال گروه‌های تروریستی مورد حمایت این کشور است و نیز پاکسازی چندین نقطه دیگر در حومه حمص در ادامه عملیات ارتش سوریه خبر دادند.

نیروهای ارتش سوریه با حمایت نیروهای همپیمان،‌ارتفاعات «الرجم العالی» در شمال سلسله جبال «الشومریه» و چهار نقطه مهم در شرق  تدمر واقع در حومه شرقی حمص را آزاد کردند که در نتیجه آن شماری از تروریست‌های داعشی به هلاکت رسیدند.

در جبهه شرق پایتخت،‌نیروهای ارتش به پیشروی در محور جنوب شرقی محله «القابون» ادامه دادند و همچنین با هدف قرار دادن شبکه‌ای از تونل‌هایی که تروریست‌های جبهه النصره حفر کرده بودند، آن را منهدم کردند.

در حومه لاذقیه، گروه‌های تروریستی مواضع ارتش را در محور کبانی با چند موشک هدف قرار دادند که ارتش را به پاسخ واداشت و مواضع این گروه‌ها هدف قرار گرفت.

در ادلب هم منابع میدانی به خبرنگار تسنیم در حلب گفتند که شمار زیادی از نیروهای ارتش ترکیه و خودروهای زرهی آنها در آستانه شهرک‌های «حارم و اطمه» قرار گرفتند.

به گفته این منابع، نیروهای ارتش ترکیه اقدام به راه انداختن گشتی‌های نظامی در داخل شهر ادلب برای کنترل امنیت در چارچوب توافق کاهش تنش خواهند کرد، توافقی که کشورهای تضمین‌کننده آتش‌بس در سوریه آن را امضا کرده‌اند.

از سوی دیگر رسانه‌های حامی گروه‌های تروریستی از ورود ۲۵۰ نظامی آمریکایی به همراه ۴۸ زره‌پوش از روستای المالکیه به حومه شمال شرقی الحکسه سوریه در یک تجاوز جدید از سوی آمریکا خبر دادند.

خاطر نشان می‌شود توافق آستانه موسوم به کاهش تنش از بامداد شنبه ۱۶ اردیبهشت اجرایی شده است،‌این توافق با تضمین روسیه، ایران و ترکیه به دست آمده است و مناطق غوطه شرقی، شمال حمص، ادلب و بخش‌هایی از حومه حلب و لاذقیه و جنوب سوریه را شامل می‌شود.

بر اساس این توافق، مناطق یادشده که شاهد بیشترین تنش و  درگیری میان دولت و گروه‌های مسلح است،‌به عنوان مناطق کاهش درگیری مشخص شده است.