نشر افکار افراطى توسط العریفی

محمد العریفی مفتی وهابی از اهالی عربستان سعودی، که از سال ۲۰۱۴ میلادی در زمانعهده دار شدن سمت وزارت کشور انگلیس از سوی «ترزا می» از ورود به لندن منع شده بود، توسط مقامات امنیتی این کشور به نشر افکار افراطی بین جوانان متهم شد.

منابع امنیتی این کشور معتقدند، یک دانشجوی انگلیسی که هفته پیش به دلیل افراط گرایی و حمایت از سنی های تندرو بازداشت شد؛ به شدت تحت تاثیر سخنان همین مفتی وهابی می باشد.

مقامات امنیتی انگلیس گفته اند که این جوان  در سال ۲۰۱۵ میلادی به اتهام اقدام برای سفر به سوریه بازداشت شده بود و این دانشجو با نام مستعار «ابوعمر الخضرمی» و تحت تاثیر این مفتی وهابی، اقدام به نشر افکار افراط گرایانه در سایت اجتماعی توییتر می کرده است و به احتمال زیاد در دو حمله تروریستی در این کشور دست داشته است.

گفتنی است، «محمد العریفی» مفتی وهابی و تندروی عربستانی الاصل، چندی پیش و درزمانعهده دار شدن سمت وزارت کشور انگلیس از سوی «ترزا می» از ورود به لندن منع و به تحریک جوانان نسبت به افراط گرایی در مساجد متهم شد. 

از جمله افراد تحت تأثیر افکار وی دو دانشجو از شهر «کاردیف» بودند، که اخیرا در یکی از فیلم های سنی های تندروی داعش، دیده شدند.