افزایش محبوبیت محصولات حلال در کنیا

علاوه بر جمعیت ۴ میلیونی مسلمانان در کشور کنیا؛ محبوبیت محصولات حلال در میان مسیحیان این کشور که ۸۲ درصد جمعیت کشور را شامل می شوند نیز افزایش یافته است.

فروشگاه‌ها و رستوران‌های حلال، همچنین فروشگاه‌های آرایشی بهداشتی حلال در کنیا مشتریان مسیحی و کاتولیک بسیاری پیدا کرده‌اند که به دنبال محصولات باکیفیت و سالم هستند.

کنیا اکنون بیش از ۱۰۰ کسب و کار غذای حلال فعال دارد که به مسلمانان آزادی انتخاب و راحتی می‌دهد و برای غیرمسلمانان نیز یک برند سالم و باکیفیت محسوب می‌شود.

ماه گذشته در نایروبی که پایتخت کنیا می باشد، اجلاس اقتصاد اسلامی شرق آفریقا برگزار شد تا این امکان را برای رهبران دولتی و کسب‌وکارها به وجود آورد که با راه‌های توسعه اقتصادی از طریق بازار پرسود حلال آشنا شوند.

«عبدالله خیر» استاد مطالعات اسلامی دانشگاه امت در شهر ساحلی «مومباسا» می‌گوید: چیزی که در کنیا در حال رخ دادن است، انعکاس یک اتفاق جهانی است؛ حلال در سراسر جهان در حال محبوب‌تر شدن است.

وی افزود: بسیاری از مردم غذای حلال را به عنوان یک غذای کم‌خطرتر، می‌بینند زیرا قوانین سختی برای تهیه آن وجود دارد.

عبدالله خیر گفت: مردم مطمئن هستند که برای مثال وقتی گوشت حلال می‌خورند، گوشت حیواناتی مانند سگ، الاغ و حتی خوک در آن پیدا نمی‌شود و به همین جهت استقبال زیادی از محصولات خوراکی و دیگر کسب کارهای حلال شده است.