حذف درس اسلام از کتاب تاریخ دانش آموزان در آمریکا

هیات مدیره مدارس شهرستان «سمینول» در ایالت فلوریدای آمریکا، با وجود بحث‌های انتقادی، کتاب نشنال جئوگرافیک دانش آموزان مدارس کلاس ششم را این هفته مورد تأیید قرار داد.

این کتاب با عنوان «تاریخ فرهنگ‌های باستانی جهان» شامل مباحثی درباره مذاهب و مکاتب مختلف از جمله مسیحیت، یهودیت، بودایسم و هندو می‌باشد، ولی در آن هیچ اشاره‌ای به دین اسلام نشده است.

نامه‌های مخالفت‌آمیز چندگانه‌ای به کمیته ارزیابی ارسال شده و همه آن‌ها فقدان اشاره به دین اسلام را مورد انتقاد قرار دادند و همه آن ها حذف درس دین اسلام را از این کتاب مورد انتقاد قرار دادند.

«آلن کورمن» یکی از ساکنان این منطقه به هیأت مدیره این مدارس، گفت: کل فرهنگ اسلامی از این کتاب حذف شده است. برای من غیرقابل باور بود که این کتاب فرایند بررسی را طی کرده و هیچ اشاره‌ای به این مسئله نشده است و دانش آموزان باید از مذاهب، دانش یکسانی کسب کنند.

هیأت مدارس از نظر قانونی وظیفه دارند به انتقادات پاسخ دهند، اما به نظر می‌رسد مانعی بر سر راه ادامه انتشار این کتاب برای دانش آموزان وجود نداشته باشد.

یکی از مقامات کمیته مدعی شده که اسلام نسبت به تاریخ عنوان شده در این کتاب دین جدیدتری است. اعضای این کمیته نیز حاضر نشدند حذف اسلام از کتاب تاریخ دانش آموزان کلاس ششم را با اسلام‌هراسی مرتبط بدانند.

امام جماعت مرکز اسلامی «اورلاندو» نیز، در این باره گفت: ما قصد داریم این هفته با اعضای مرکز جلسه‌ای داشته و تصمیمات لازم را برای به چالش کشیدن این اقدام هیات مدیره مدارس اتخاذ کنیم.